Tio sekunder
Så kort tid har du att fånga läsaren på din webbsida. Om besökaren inte hittar något intressant så söker den sig vidare. Och det vill du förstås inte!
Så – tre viktiga delar:
1. Berätta det viktigaste först.
Kanske självklart men värt att lyfta. Tänk på att du har några sekunder på dig att fånga intresset. Kort och kärnfullt som det så fint heter.
2. Skriv rubriker som väcker intresse.
Använd siffror, ställ frågor och prata till personen du vill nå. Rubriker leder vidare på webben så ju tydligare du är desto större chans att besökaren faktiskt klickar.
3. Se till att få besökaren att göra det du vill – ha koll på din call-to-action.
Skriv tydligt vad det är som du vill ska hända. Kanske ladda ner en guide, boka en föreläsning eller kort och gott höra av sig. Skriv inte Klicka här – för det säger inte så mycket av vad som kommer att hända.