case
Om Jenny

Min Story

Det började egentligen den där augustidagen 2000. Minns luften som var varm av sensommarvärmen. Blickar som hastigt möttes. Tjejen som satt framför mig med den vackra gröna tröjan. Förväntansfulla blivande studenter inom kommunikation som alla satt och väntade på att få sitt namn uppropat. 

Där och då visste jag att detta var det jag ville djupdyka i. Förklara det svåra enkelt. Berätta historier. För en stund komma in i nya värdar. Vända och vrida på ord. Skapa innehåll som löser utmaningar eller innehåll som får visioner att bli verklighet.

Nu, 20 år senare, har jag mycket att tacka min nyfiken och mitt mod för allt jag fått möjlighet att arbeta med. Och det är med denna kunskap och erfarenhet som jag hjälpa dig att nå dit du vill.

Förresten, tjejen med den gröna tröjan är nu en av mina allra bästa vänner.

  • 2002

    Öppnar med stor nyfiken dörren från universitetet och kastar mig ut i den stora världen.

  • 2004

    Söker mig spontant till Västtrafik (bland många andra spontana ansöningar) – och blir anställd som kommunikatör. Lär mig massor, i det verkliga livet, om PR-arbete och internkommunikation.

  • 2005

    Västtrafiks projekt att ändra prissättning och sättet att betala för alla resor i regionen är igång. Jag blir ansvarig för kommunikationen och sedan även för utbildnings- och lanseringsinsatserna. Intensivt och väldigt roligt.

  • 2006

    Får förtroende att gå in i rollen som informationschef. Många lärorika år med mycket fokus på att utveckla bolagets pressarbete, intern kommunikation och stöd till medarbetare, förare och samarbetspartners. Time flies!

  • 2013

    När drömmen växer sig starkare, då är det meningen att göra något av den. Under sommaren föds S kommunikation utifrån en längtan av att stå på egna ben. Den som inte vågar vet inte vad den missar. Första kunden rullar in efter sommaren – en kund som fortfarande hänger med.

  • 2014

    Går in i rollen som kommunikationsansvarig för ett förändringsprojekt där jag till början får ett uppdrag som gäller en dag i veckan. Tre år senare, där uppdraget växt till så gott som heltid, summerar jag lärorika och roliga år med ansvarar även för utbildningsinsatser och införande.

  • 2015

    Nya kunder strömmar in. Vissa uppdrag handlar om någon veckas arbete, andra löper på under längre tid. Är tacksam för det förtroende jag får och är glad över att jag kan hjälpa företag och entreprenörer att utvecklas. Is this for real?

  • 2020

    S kommunikation firar sju år och tar ett omtag kring profilering och branding. Så tacksam över att ha förmånen att med hjälp av kommunikation stötta företagare att hantera utmaningar och uppfylla visioner och drömmar. To be continued!