
Så får du läsare till webben – tre tips
Tio sekunder Så kort tid har du att fånga läsaren på din webbsida. Om besökaren inte hittar något intressant så söker den sig vidare. Och det vill du förstås inte! Så – tre viktiga delar: 1. Berätta det viktigaste först. Kanske självklart men värt att lyfta. Tänk på att du har några sekunder på dig […]

Har du svårt att börja? Topp-15-listan över rubriker
Rubriken – det som läsaren möter allra först. Antingen fångar du in läsaren eller så tappar du tappar den redan där. Skriver du blogginlägg, inlägg till sociala medier eller nyhetsbrev? Tänk på att rubriken ska locka till läsning. Du vill förstås redan tidigt ge en hint om att du kan möta läsarens behov eller lösa […]

4 tips för dig som vill skriva bra rubriker
8 av 10 läser en rubrik – betydligt färre läser texten efter. Så se till att ha koll på dina rubriker. Oavsett om det gäller ett nyhetsbrev eller på en webbsida. 1. Ta med ditt viktigaste ord. Skriver du för webben så behöver du ha med ditt sökord i rubriken (det ord som någon kan […]

Hur får jag någon att läsa min text?
Nyhetsbrev, blogginlägg eller ett inlägg på LinkedIn. Oavsett vad du skriver för så finns det några väldigt viktiga delar att ha med sig. Vågar till och med säga avgörande för att du ska få läsare. Och få något att hända. Om du svarar på tre korta frågor så ökar chanserna för att du får en […]