Menu
  • Hem
  • Tjänster
  • Case
  • S Kommunikation
  • Inspo
  • Kontakt
  • Om Jenny
Close Menu
tips vid skrivkramp

Fem tips för att få fart på läsandet vid skrivkramp

content writing

Ibland känns det verkligen som att orden fastnar på vägen mellan tanken och ut i fingrarna. Eller så kanske orden inte ens finns i tanken. Men du har ändå ett uppdrag att skriva något. Känner du igen dig? Det gör jag. I så fall finns den några saker att göra för att få flow igen. […]

få-hjalp-med-content-writing

Vill du skriva texter som når fram?

content writing

Tänk på skillnaden mellan “du” och “man” Ett enkelt sätt att få läsaren att känna som att du skrivit just för honom/henne är att använda “du”. Ordet “man” blir lätt opersonligt och risken är att texten blir platt och inte alls leder dit du vill. Några exempel: Vill du att en besökare på webben ska […]

Så får du läsare

Så får du läsare till webben – tre tips

webbcopy

Tio sekunder Så kort tid har du att fånga läsaren på din webbsida. Om besökaren inte hittar något intressant så söker den sig vidare. Och det vill du förstås inte! Så – tre viktiga delar: 1. Berätta det viktigaste först.  Kanske självklart men värt att lyfta. Tänk på att du har några sekunder på dig […]

skriva bra rubriker

Har du svårt att börja? Topp-15-listan över rubriker

content writing

Rubriken – det som läsaren möter allra först. Antingen fångar du in läsaren eller så tappar du tappar den redan där.  Skriver du blogginlägg, inlägg till sociala medier eller nyhetsbrev? Tänk på att rubriken ska locka till läsning. Du vill förstås redan tidigt ge en hint om att du kan möta läsarens behov eller lösa […]

skriva bra rubriker

4 tips för dig som vill skriva bra rubriker

content writing

8 av 10 läser en rubrik – betydligt färre läser texten efter. Så se till att ha koll på dina rubriker. Oavsett om det gäller ett nyhetsbrev eller på en webbsida. 1. Ta med ditt viktigaste ord.  Skriver du för webben så behöver du ha med ditt sökord i rubriken (det ord som någon kan […]

Hur skriver jag så att andra vill läsa?

Hur får jag någon att läsa min text?

content writing

Nyhetsbrev, blogginlägg eller ett inlägg på LinkedIn. Oavsett vad du skriver för så finns det några väldigt viktiga delar att ha med sig. Vågar till och med säga avgörande för att du ska få läsare. Och få något att hända.  Om du svarar på tre korta frågor så ökar chanserna för att du får en […]

©Web development by Bubblegum Web Studio
Den här sidan använder cookies: Läs mer.